Välkommen till vår nya hemsida!
Arvika Slalomklubb

GDPR Arvika slalomklubb

Den 25/5 2018 ersattes PuL (personuppgiftslagen) av den nya dataskyddslagen GDPR. Därför är det viktigt för Arvika Slalomklubb att informera om hur vi hanterar medlemmars personuppgifter. Vi vill att du ska känna dig trygg när du anförtror oss dina personuppgifter och din integritet är viktig för oss. Personuppgifterna finns i vårt medlemsregister och vi använder Idrottonline till vårt register och arbete. Medlemmarnas (mellan 7-25 år) personuppgifter används vid ansökan om statligt och kommunalt LOK-stöd. Medlemmars personuppgifter är till för att hålla ordning i medlemsregistret, till att arrangera och medverka i tävlingar och utbildningar och till tävlingsåkarnas licenser. Kontakten med förälder är viktig för oss och därför används målsmans mailadress/telefonnummer för utskick av meddelande från ledare och styrelse. Vi hänvisar också till RF:s hemsida www.rf.se/personuppgifter om du vill läsa mer om riktlinjerna för idrottens ansvar om personuppgifter.

• Vilka personuppgifter kommer att behandlas? Namn, personnummer, telefonnummer, adress, mailadress.

• Vad är syftet med behandlingen av personuppgifter? Medlemsregister, ansökan/fördelning av ekonomiskt stöd, administrera tränings-/tävlingslicenser, tävlingsadministration, publicering av material på sociala medier samt föreningens hemsida och behandling av personuppgifter i e-post.

• Hur kommer personuppgifterna att behandlas? Enligt Riksförbundets Integritetspolicy som beskriver hur vi samlar in, lagrar och delar personuppgifter.

• Hur länge kommer personuppgifterna att behandlas? Personuppgifter ska gallras efter avslutat medlemskap samt beroende på vad som lagras och i vilket syfte.